Kategorier
Uncategorized

Google Tag Manager som verktøy for oversikt

Google Tag Manager er et verktøy som blir brukt for å kunne samle inn data i Google Analythics. Ved å bruke Google Tag Manager bidrar også til å vise målrettet annonseinnhold til brukerne. Det kan være utfordrende å administrere og flere analyse- og markedsføringskoder på en og samme nettside. På denne måten kan flere feil […]

Kategorier
Uncategorized

Hvordan lærer jeg?

I denne videobloggen tar jeg frem noen punkter i forhold til hvordan jeg lærer best. Vi er alle forskjellige, og det kan ta mange år før du finner en metode som passer for deg. Selv husker jeg at det tok meg lang tid før jeg fant ut hvordan jeg lærer best, og det er fortsatt […]

Kategorier
Uncategorized

Mentor som guide i arbeidslivet

Temaet for dagens blogginnlegg er «hvordan skaffe seg en relevant mentor?». En mentor kan hjelpe studenter med å få tilganger til relevante jobber ved endt studietid. Flere stillinger innad i bedrifter blir aldri utlyst, og dermed kan det bli vanskelig for studenter ved å ta kontakt. Men hvordan komme i kontakt med profesjonelle? Hvordan skaffe […]

Kategorier
Uncategorized

OKR – Stien til suksess!

I dette blogginnlegget skal jeg ta for meg et system som blir benyttet av suksessrike selskaper og bedrifter. OKR er navnet på dette systemet, og står for Objective, Key Results. Selskaper som bland annet Netflix, Google, Facebook, Spotify og Twitter opererer med OKR, og har oppnådd stor suksess på verdensbasis. Men hvordan fungerer systemet? Hva […]

Kategorier
Uncategorized

FNs bærekraftsmål i samsvar med TooGoodToGo

TooGoodToGo har bærekraft på agendaen, og hjelper bedrifter med å redusere matsvinnet sitt. I den sammenheng er det flere av FNs bærekraftsmål som er aktuelle å trekke frem i forbindelse med bedriften. Det er tre av FNs bærekraftsmål jeg har funnet frem som jeg mener er relevant for bedriften TooGoodToGo; Utrydde sult, Ansvarlig forbruk av […]

Kategorier
Uncategorized

TooGoodToGo som bedrift mot grønne mål

Når en bedrift skal opprettes, så er det viktig at menneskene bak bedriften har mål og ideer om hvilken bedrift de har lyst til å skape. Forretningsmodeller kan sammenlignes med et økosystem, hvor ulike aktører konkurrerer og samarbeider (Krokan, 2015). Aktører i «økosystemet» er avhengige av hverandre for å skape endringer og utvikling. En forretningsmodell […]

Kategorier
Uncategorized

Reduser matsvinn med TooGoodToGo!

Vi kaster for mye mat. I Norge har vi god tilgang til mat, og de fleste har god nok økonomi til å kunne kjøpe diverse matvarer i butikk og gå på restaurant en gang iblant. De fleste kjeder og virksomheter som driver butikker, restauranter og caféer får inn råvarer fra hele verden i store mengder. […]

Kategorier
Uncategorized

Refleksjon over digital markedsføring

Digital markedsføring er et fag som har lært meg mye om hvordan vi har kommet så langt vi har på bare få år. Faget tar utgangspunkt i hvor mye digitale plattformer har å si for utvikling og vekst i markedet. Plattformorganisering vinner fordi transaksjonskostnadene er lavere og utnytter nettverkseffekter. Plattformorganisering er mer effektivt innenfor samhandlingsprosesser, […]

Kategorier
Uncategorized

Blokkjeder – den digitale regnskapsboka

Informasjon er det viktig at vi har kontroll på. Blokkjedeteknologien er godt i gang, og øker både sikkerhet, effektivitet, og brukes som en logg hvor vi kan samle og lagre informasjon og data. Blokkjede hjelper til med å ha kontroll og orden i «sysakene». For å forstå dette bedre og innse hvor effektivt blokkjede er, […]

Kategorier
Uncategorized

Filterbobler og ekkokamre

Vi blir eksponert for informasjon hele tiden. Om man sitter og ser på TV, driver på mobilen eller tar trikken. Informasjon er viktig for oss mennesker, fordi det gir oss muligheter til å tenke og handle på bestemte måter. Ser man en reklame på TV om januarsalg på den bestemte tingen man ønsker seg, så […]